ANALISA PENURUNAN PERFORMA DESALINATION PLANT UNIT B DAN C PADA PLTGU SEMARANG

DOI: https://doi.org/10.32722/pt.v10i3.69

Tatun Hayatun Nufus, Hasan Fuadi, Hari Setiawan

Abstract


Desalination Plant form equipment to used for water purifier, This research work is to study the process of water purifying and analyze performance of the desalination plant of PLTGU Semarang with compare with the factory design. Normally, this desalination plant’s main function is to supply raw water and service water, that used to power plant activities.
Data removal operating parameters influential toward unit performance analysis important activity. Data processing talked about give image and reference about the two of them unit desalination plant performance with the factory design until difference of performance ascertainable and variance parameters to influence as form creative problem solving.
From this study, it was found that the desalination plant performance at unit 2 is 67,17% and unit 3 is 58,29% in PLGU Semarang, lower than standart at factory design. Difference of performance is caused by some factor. It is recommended continous maintenance to vital equipments is a solution to increase the system performs.
Keywords : Desalination Plant, Parameters, Performance.

ABSTRAK
Desalinasi Tanaman peralatan formulir untuk digunakan untuk penjernih air, Karya Penelitian adalah untuk mempelajari proses pemurnian air dan menganalisis kinerja pabrik desalinasi Semarang PLTGU dengan membandingkan dengan desain pabrik. Biasanya, fungsi utama tanaman ini desalinasi adalah untuk memasok air baku dan pelayanan air, yang digunakan untuk kegiatan pembangkit listrik.
Data parameter operasi yang berpengaruh terhadap aktivitas unit analisis kinerja yang penting penghapusan. Pengolahan data berbicara tentang memberikan gambar dan referensi tentang kinerja pabrik desalinasi dua di antaranya unit dengan desain pabrik sampai perbedaan parameter kinerja dapat diketahui dan varians untuk mempengaruhi sebagai bentuk pemecahan masalah secara kreatif.
Dari penelitian ini, ditemukan bahwa tanaman desalinasi kinerja di unit 2 adalah 67,17% dan unit 3 adalah 58,29% di Semarang PLGU, lebih rendah dari standar di desain pabrik. Perbedaan kinerja ini disebabkan oleh beberapa faktor. Disarankan pemeliharaan berkesinambungan untuk peralatan penting adalah solusi untuk meningkatkan sistem melakukan.
Kata Kunci: Desalinasi Tanaman, Parameter, Kinerja.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License